Bestnye Ada Rumah Sendiri

     Ingin memiliki sebuah rumah yg selesa di lokasi yang diingini adalah satu impian setiap orang. Bagaikan satu perjuangan aku sebagai pekerja kilang yang bergaji rendah hendak memilikinya. Berbagai dugaan dan cabaran yang perlu dilalui, apabila terpaksa berpindah-pindah tempat kerja dan rumah sewa. Dengan kos sara hidup yang semakin […]

Nak Beli Rumah? LPPSA Lepas? Tapi Tak Dapat Juga Rumah….Apa Ceritanya?

Cerita pasal rumah ni memang agak emo sikit lah. Ya lah, sapa tak nak ada rumah sendiri kan? Semua orang nak ada rumah sendiri. Baik untuk tempat teduh empunya badan selepas seharian berkerja mencari nafkah, atau untuk keluarga dan anak2 tersayang. Tapi, hakikat nya, dari 100 orang yang nak kan […]

Combined Loan Dalam Pembelian Rumah

Dalam hal membeli rumah terutamanya rumah pertama, tidak semua orang mampu untuk membuat pinjaman 100% atas nama sendiri. Biasanyaia disebabkan faktor pendapatan yang tak mencukupi. Kalau nak tunggu pendapatan atau gaji cukup untuk bayar bulanan, mungkin akan ambil masa bertahun-tahun. Masa tu mungkin harga rumah dah naik. Maklumlah mana ada […]

Sedih Bila Rumah Dilelong Oleh Bank Pinjaman Syariah Tanpa Riba

Topik Berat tapi perlu ada pengetahuan untuk elak atau menempuh sekiranya ia berlaku. Untuk kurangkan risiko pastinya dengan senantiasa membuat bayaran bulanan. Namun apa yang dirancang belum pasti tanpa kegagalan. Oleh itu hadapilah dengan tenang dan nekad untuk menyelamatkan rumah kita. Jangan mudah terpedaya dengan Bank, pegawai nya yang berskil […]